skip to Main Content
De stiltehuisjes: hét oplaadpunt voor jezelf!

Naar home

Als moeder, leerkracht en hoogsensitief persoon heb ik op latere leeftijd pas geleerd wat prikkels zijn en hoe deze mij parten spelen. Hierbij grenzen erkennen en daar naar te handelen was voor mij een nieuw gebied. Wat had ik dat graag al in een vroeg stadium op school geleerd!

Als leerkracht heb ik tevens de drukte in de klas ervaren. De verschillende gedragingen van kinderen stellen je als leerkracht regelmatig voor uitdagingen. Hoe houd je iedereen betrokken? Hoe kan je elk kind zo goed mogelijk helpen met zijn of haar behoeftes? Wat doe je als een kind zich even niet lekker voelt? Wat zou het fijn zijn geweest als ik destijds de Stiltehuisjes tot mijn beschikking had.

Ik heb het totaalconcept van de Stiltehuisjes vanuit al mijn ervaringen ontwikkeld. Niet alleen als moeder en leerkracht, maar ook als mens, kindercoach, begeleidster van HSK, beelddenk-expert en auteur bij educatief uitgever Zwijsen. Met het totaalconcept van de Stiltehuisjes hoop ik te voorzien in de elementaire behoefte van ieder kind om tot rust te kunnen komen, zichzelf serieus te nemen en voor zichzelf te zorgen. Tevens wil ik leerkrachten handvaten geven om kinderen daarin te begeleiden. Op deze manier krijg je het beste uit ieder kind!

Ideologie

Het totaalconcept van de Stiltehuisjes maakt mijn ideologie concreet. De ideologie dat ieder kind meetelt, serieus genomen wordt en in zijn/haar behoeften gezien wordt. Met het Stiltehuisjes-concept wordt er een fundament bij elk kind gelegd om ook zichzelf serieus te nemen wanneer een situatie ‘te veel’ is. Ze ontdekken waar hun grenzen liggen, hoe ze daarmee om moeten gaan en wat ze er aan kunnen doen om weer tot zichzelf te komen. Dit is niet alleen waardevol op school maar ook in het gehele dagelijkse leven. Zowel nu als later!

Het is dan ook mijn droom en missie om ervoor te zorgen dat de Stiltehuisjes een onmisbaar onderdeel worden van elke basisschool in Nederland.

Miriam Otten

Back To Top